Thursday, June 9, 2011

Berjalan-jalan, Tengok Wayang, Main Boling di Dataran Pahlawan, Mahkota Parade dan Melaka Mall

Hari ni aku pergi jalan-jalan, tengok wayang dan main boling. Best sangat sangat. Mula-mula pagi tu aku, abang aku dan sepupu aku ( Eimran ) jalan kaki pergi stesen bas untuk menaiki bas. Kami bercadang nak pergi Mahkota Parade. Dalam perjalanan ke stesen bas, tiba-tiba ada satu teksi berhenti di sebelah kami. Pakcik tu tanya nak pergi mana, abang jawab nak pergi mahkota parade. Kebetulan anak pakcik tu pun nak pergi ke tempat yang sama. Pakcik tu cakap, 'Naik la. Seorang dua ringgit cukup la.' Kami pun naik. Sampai sahaja di Mahkota Parade, pakcik tu tanye, 'Ada duit tak? kalau takde free je.' . Abang jawab ada. Lepastu kami jalan-jalan dan main boling. Aku jalan-jalan di Mahkota Parade dan Dataran Pahlawan daripada pukul 10 pagi - 1.30 petang je. Abang dan Eimran sampai pukul 5.45 petang. Mak ambil aku di Dataran Pahlawan pukul 1.30 dan terus menuju ke Melaka Mall kerana janji dengan kawan nak tengok wayang. Dalam internet tulis pukul 2.00. So, mak bawak laju untuk sampai tepat pada masa. Tetapi, apabila sampai, wayang sebenarnya pukul 3.00. So, kitorang jalan-jalan dulu. Bila pukul 3.00, kitorang pergi MBO untuk menonton cerita Kungfu Panda 2. Best sangat. Hari ni memang best ! Sory ye post kali ni takde gambar sebab tak terfikir pulak nak amik gambar. ;)

0 comments:

Post a Comment

My Playlist