Tuesday, June 7, 2011

Happy Birthday Ayah !

Aku sekeluarga pergi ke Medan Ikan Bakar Alai untuk meraikan hari lahir ayah aku yang ke-47. 22 May, tak sempat nak raikan. Tetapi tidak ada kek sebab tak sempat nak beli. Malam tu, aku ada tuisyen. Jadi, kami terpaksa keluar makan selepas aku habis tuisyen.

Ayah menghantar emak ke Medan Ikan Bakar setengah jam sebelum kelas tuisyen aku habis supaya emak boleh memesan makanan lebih awal untuk menjimatkan masa. Apabila aku tiba. Lagipun, pada musim cuti sekolah ni, semua tempat dipenuhi dengan pengunjung. Jadi, siapa cepat dia dapat.

Sebelum aku tiba, emak telah memesan beberapa jenis makanan. Antaranya termasuklah sotong goreng tepung, ikan pari bakar, kupang sambal dan ikan bakar. Setibanya aku di sana, makanan telah terhidang di atas meja. Emak dan abang pula telah menunggu aku. Alim dan Miza pula ikut ayah menjemput aku dari tempat tuisyen.

Kami makan dengan sungguh berselera. Semua makanan yang terhidang di atas meja sunggu enak. Ooppss, terlupa pulak nak cerita tentang minuman. Abang memesan Ice Blended Anggur, emak pula memesan air Sirap satu jug dan air Oren satu jug untuk kami sekeluarga.

Kami menikmati makanan di Medan Ikan Bakar itu selama 1 jam. Dalam pukul 11 malam, kami bertolak pulang ke rumah. Rumah kami dekat dengan Medan Ikan Bakar Itu. Aku cuma nak ucapkan Selamat Hari Lahir kepada ayah yang tercinta..
U ARE THE BEST DAD IN THIS WORLD, Azman Hj. Ayup !




Ikan Pari Bakar

Udang Goreng


Ketam Goreng

Sotong Goreng Tepung


Kupang Sambal



Hai..





Ikan Bakar

Ice Blended Anggur


Otak-otak Ikan











4 comments:

Azman Hj. Ayup said...

Nice story, my beloved daughter...

Nur Arifah Adlina Azman said...

Hihi.. Tq.. :>

Anonymous said...

nice story telling... ;)

Nur Arifah Adlina Azman said...

Haha.. story telling? Huhu ~

Post a Comment

My Playlist